Sestavení jídelního lístku
Pomůžeme Vám optimálně sestavit jídelní lístek, nápojový lístek, polední menu a jakýkoliv další lístek pro Váš provoz (stálý, denní, dětský, salátový…). Ač se to laikovi nezdá, správné sestavení jídelního lístku je věda, při které musíme vzít v úvahu mnoho faktorů. A velmi detailně poznat fungování podniku.
Mimochodem – jídelní lístek je mnohem více než seznam pokrmů, příloh, dezertů a nápojů. Je to marketingový nástroj. Mocný marketingový nástroj, často však opomíjený a podceňovaný. Jídelní lístek je po obsahové i vizuální stránce vizitkou restaurace (potažmo i kuchaře a číšníka). Proto musí být přehledný, stručný, výstižný a srozumitelný.
Služby v oblasti tvorby a optimalizace jídelních lístků poskytujeme ve dvou úrovních:
Úprava a optimalizace stávajícího stavu
Sestavení na míru od A do Z
V obou případech služba vyžaduje se s Vámi potkat více než jednou a detailně probrat mimo jiné následující:
Druh podniku a cílová skupina zákazníků. Jinou skladbu jídelníčku bude mít pizzerie, jinou rybí restaurace a úplně jinou steak house. Stejně tak důležité je vzít v úvahu, kdo je můj zákazník a cílová skupina – dělníci, rodiny s dětmi, cyklisté, gurmáni…
Tvorba cen. Citlivé komplexní téma, nicméně pokud má být provoz životaschopný a ziskový, jinak to nejde. Jaké jsou náklady v surovinách, energiích, mzdách a odvodech. Jakou máte marži a zisk? Těžko uvěřit, kolik provozovatelů toto neví a plete. A ano, má to vliv na konečnou cenu. Celkem zásadní. Podobně také místo a konkurence. Podnik v centru Prahy nebo Brna bude mít jinou politiku nákladů i cen než jediná restaurace na vsi nebo turisty hojně navštěvovaná horská chata. Stejně tak se musí vzít v potaz kupní síla cílové skupiny a místa.
Tržby a co je tvoří. Chodí k Vám nejvíce návštěvníků přes poledne na obědové menu? Nebo Vás naopak živí večeře? Hotovky nebo minutky? Nápoje máte jako doplněk sortimentu nebo jsou hlavním zdrojem příjmů, protože k Vám jdou zákazníci na dobré pivo, víno nebo rum a maximálně k nápojům něco malého zakousnou? Celkovou ekonomiku provozu zahrnující cenotvorbu i strukturu tržeb řešíme v gastronomickém auditu, který je často s tvorbou jídelníčku nevyhnutelně spojen aneb všechno se vším souvisí.
Technické zázemí kuchyně – jak velkou máte kuchyni a co v ní máte ovlivní nejen to, kolik jídel je schopen kuchař připravit a vydat. Ale i to, jak dlouho mu to bude trvat, což má zase vliv na spokojenost zákazníků atd. A souvisí to i s tím, jak máte sestaven jídelní lístek. Jak správně vybavit provoz podle zamýšleného jídelního lístku Vám poradíme díky službě vybavení gastronomických provozoven.
Personál a jídelní lístek. Příprava jídla pro zákazníka trvá dlouho, protože kuchař pro složitost přípravy jídel nestíhá. Číšník nebo servírka nejsou schopni vysvětlit, cože je to aktuálně ještě v nabídce, protože jídelní lístek má od předkrmů po dezerty celkem 138 položek a kdo si to má všechno pamatovat. Proto si pečlivě a dlouze zapisuje, co jste si to vlastně vybrali aniž tuší, z čeho že pokrm vlastně je. Kdo to ještě nezažil… Souvislost s jídelním lístkem asi není třeba více popisovat.
Víme, že s personálem je to ve službách složité a kvalitní lidé jsou k nezaplacení…a často nezaplaceni.
Pohled zákazníka na Váš provoz Vám osvětlí gastronomický mystery shopping
Dočetli jste až sem? Máte pochvalu. Je to všechno, co vzít v úvahu? Ani zdaleka.
Popsat úplně všechny aspekty mající vliv na tvorbu a optimalizaci jídelníčků je na vydání knihy. Můžeme Vám sice popisovat, jak má být jídelníček jednoduchý na suroviny, protože čerstvost, dostupnost a skladování. Samostatným tématem může být, jak často jídelní lístek měnit nebo že správně sestavený jídelníček obsahuje i všechny formální náležitosti včetně správného překladu do cizích jazyků, ale raději si nás objednejte.